RobertzJamajki RobertzJamajki
143
BLOG

Wieczny Incognito

RobertzJamajki RobertzJamajki Kultura Obserwuj notkę 3

 Wieczny Incognito

 

Mogłem skończyć dużo gorzej niż

siedząc i pisząc przed kompem.

 

Wiedzieć, że wszystko jest i tak nieistotne

Wiedzieć, że nie ma tak naprawdę różnicy

pomiędzy bogatym a biednym

Wiedzieć że wieczność nie jest ani pijana

ani trzeźwa, wiedzieć to za młodu

albo później i być poetą

 

Mogłem pójść w biznesy i puszyć się

I wierzyć, że Boga to obchodziło

 

Zamiast tego siedzę przed kompem

I nikt mnie nie widzi, tylko me nijakie teksty

a widzą to że są nijakie

 

Robiłem to nawet w paryskich parkach i spelunkach

Wiedzieć, że śmierć nie wydaje żadnego dźwięku

Wiedzieć, że gałęzie drzew rozmawiają pomiędzy

sobą zgrzytając starymi ramionami

 

Siedząc w alejkach parku patrząc na ptaki

I obserwując ogrodników z merostwa

Wycinających chore gałęzie starych drzew

Siedząc i klepiąc w klawiaturę

A dla spacerowiczów będąc krajobrazem

 

Być wiecznie obcym i wtedy woleć

Kręcić się z laptopem pełnym wierszy

W drzwiach do Raju, kierując twarz ku długim zachodom słońca

Na kolejowych łąkach wystrzyżonych traw

 

Wiedzieć ze śpiący w barkach na rzece

śnią próżne sny, kucnąć na nabrzeżu Sekwany

w nocy i dobrze o tym wiedzieć

 

Być mrocznym, samotnym krótkowzrocznym obserwatorem

Wirującej Czarnej Dziury świata

 

Robertzjamajki&StanKubik

Pierwsza Nagroda w konkursie na najlepsze opowiadanie o Powstaniu Warszawskim organizowane przez salon24.pl za 2014 rok Zapraszam na mój blog: https://robertzjamajkisite.wordpress.com/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura